ابراهیم حاتمی کیا: «بین آنچه که مردم میخواهند و آنچه بچههای سینما میگویند فاصله است. سینما برای من بت نیست. فرش قرمز برای ما مسیر خون است. ما با چیزهای عجین بودیم که نمیتوانیم از آن دست بکشیم. کجاست قلمهایی که با قدرت پای این بحثها بایستد. زمانی زیادی است که مجله و روزنامه نمیخوانم چون احوالشان با من یکی نیست. اگر دیر اقدام کنیم و توجهای نداشته باشیم اوضاع بدتر میشود. اوایل انقلاب فیلمهای خانوادهای داشتیم و مسئله جامعه در آن بود اما الان کاملا پاکسازی شده است. استاد اعظم این جنس نگاه آقای کیارستمی است و تأسی از این نوع نگاه تا دلتان بخواهد وجود دارد و عدهای میتوانند در کشوری که 1200 کیلومتر در آن جنگ میشود را نبینند و دنبال دفترچه مشقشان بروند.»
عباس کیارستمی: «یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم یکی از فیلمسازانی که سالها فیلم جنگی ساخته (اشاره به ابراهیم حاتمی کیا) فیلمهای پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر- برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین بودجههای خیلی سنگین میگیرد و فیلمهای جنگی میسازد، گوش من را پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم میجنگیدیم کیارستمی داشت دنبال دفترچه دوستش میگشت. «خانه دوست کجاست» یکی از پربینندهترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را میشناسند. «خانه دوست کجاست» ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت میکرد اما فیلمهای تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه ها را. احمدپور (شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست) رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند و حالا پس از سالها میشود راجع به آنها فکر کرد که آنها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی نداشت.»
سلام
سیستم درآمدزایی که می خوام بهتون معرفی کنم سیستمی کاملا نوینه که پتانسیل درآمدزایی بالایی داره و از همه مهتر اینکه در قالب همون سیستم هایی است که پولتون رو از خود اعضای سایت می گیرین، نه از خود سایت یا شرکت یا ادمین و .... و نکته بسیار خوب این سیستم اینکه:
شما مستقیما پول خودتون رو از همون کسی که دعوت می کنید، می گیرین.
یعنی همین الان اگه تو سایت ثبت نام کنید و مثلا یکی از دوستاتون رو زیرمجموعه خودتون کنین، مستقیما 1 دلار ازش می گیرین. تا چهار سطح
هم درآمد دارین...
http://www.7site.blogsky.com/page-2
http://www.7site.blogsky.com / ادرس وبلاگ با راهنمایی وتوضیح کامل
از خودشیرین ها اصلن خوشم نمیاد! مثل این یکی
عید قربان که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد
عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است
در این روز، اسماعیل وجود را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کردیم
قربانى کنیم تا سبکبال شویم.
عیدتون مبارک
حالا با هم دعوا نکنین هم فیلم تو خوبه هم مال تو.
هرکدوم مخاطب و طرفدارهای خودشو داره. باید تو مود هرکدوم باشی تا ازش لذت ببری.
حاتمی کیا به نظر من فیلمهای ساخته که بیشتر از نظر حسی با مخاطب ارتباط برقرار می کرده. الان هم اگر به کارنامه اش نگاه کنی فیلمهای شاخصی که ساخته دست زدن به هرنوع تجربه ای بوده که بعضا متناقض از آب در آمده. به نام پدر، موج مرده، آژانس شیشه ای و روبان قرمز هرکدوم یه سمی میرن که با دیگری در تنافره. مثلا خواسته در روبان قرمز یه جور تمثیل و نماد گرایی استفاده کنه. در موج مرده از کسایی انتقاد کرده که در آژانس شیشه ای ازشون حمایت کرده و در به نام پدر سعی کرده یه موضع حد وسط بگیره بین دوتا فیلمی که اشاره کردم.
مهاجر رو ببین مثلا. یه فیلم با محوریت پهبادها در جنگ که اصولا یه خالی بندی محضه از هر نظر اما با جو زمانه خودش میاد و مادر و هامون رو کنار میزنه تابهترین فیلم جشنواره فجر بشه!!!!
تجربه گرایی کیارستمی ژانر متفاوتی داره. آدمایی مثل حاتمی کیا در سینمای ایران ماندگار نیستند چون ایدئولوژی محورند و با فروکش کردن تب ایدئولوژیشون دیگه کسی یادی از آثارشون نمی کنه. مثلا از کرخه تا راین رو اگر نگاه کنی خیلی فیلم حسی ای هست. عاطفه آدمو درگیر میکنه و از نظر عاطفی حرفوش به کرسی میشونه. حاتمی کیا تفکری مثل آوینی در هنر داره که امتداد فکریش به قرارگاه عمار ختم میشه و ادمایی مثل پناهیان و طالب زاده و تائب و ... که تفکر خطرناکی هم هست به نظرم.
کیا رستمی کارش هنر جهانیه. ایدئولوژی خاصی رو دنبال نمی کنه. چیزی میخواد بگه و زبان سینما رو انتخاب کرده. همه هنرش هم متکی به نگاه هنری اش هست نه ابزار هنری. برای همینه که در عین سادگی با یه دوربین معمولی و یه سری بازیگر یا حتی نابازیگر میاد و فیلمی میسازه که آوازه جهانی پیدا میکنه. دقیقا مثل عکاسهایی که دید هنری آنها قائم به ابزار نیست. بدون لنز و نرم افزار و ... میان با موبایلش یه عکس میگیره و جایزه پولیتزر و میزنه زیر بغلش میره. به نظرم همچین هنری نزدیک ترین نوع یا روش هنری به روح هنره. چون مخلوق نهایی مستقیم ترین نسبت رو با منویات درونی خالق داره و ابزار کمترین واسطه گری رو انجام میده.
ظاهرا مثل همیشه روده درازی کردم.
salam az inke mibinam weblog hamchenan bargarae khosh halam
piroz bashid
حسین دلم تنگ شده واسه اون وبلاگ پر شور و نشاط. پر از بازی. پر از کامنت و مسیج و حال و حوال
چرا آپ نمیکنی دیگه؟؟ یه عده ای هنوزم هستیم و منتظر پست های جدید و جالب همیشگیت
سر حرفت باش پسرم! وبلاگتو تنها نزار خب
لامصب این حاتمی کیا عجب خوش تیپه.یه تار موهاش میارزه به صد تا از این کیارستمی کچل
همین که گفته" جنگی که هیچ مفهومی نداشت".ببین چه آدمه خری هست...از اون آدمایی هست که اگه بیان اونجای ناموسش بذارن صداش در نمیاد ...