جاهل های ماندگار سینمای ایران



شماره یک



شماره دو



شماره سه



شماره چهار



شماره پنج



+    ترتیب دیالوگ ها بر اساس ترتیب زمانی ِ فیلم ها ست.


++  از این به بعد در بخش دیالوگ، گاهی از دیالوگ های ماندگار سینما هم خواهم گذاشت.

نظرات 9 + ارسال نظر
رویا پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:54 ب.ظ

+ فعلا نتونستم دانلود کنم.ولی دانلودش می کنم...
(آیکونه علاقمندی)
اما ایده ی جالبیه...آره واقعا بعضی از این دیالوگ ها و ادبیات خاص زمان خودشون تکرارش و باز پخش شدنشون بجز حس نوستالژریکی که دارن حرفها و گفته هایی هستن که شنیدنشون دوباره و چند باره می ارزه و واسه ماهایی که توو اون دوران نبودیم لااقل یه تجربه ی شنیداری از زمان جاهل و جاهل بازی هستش.

رویا پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:11 ب.ظ

به ترتیب علاقمندی به دیالوگ ها
۵
۲
۳
۴
۱


+صدای گرم خسرو شکیبایی یه طرف کل دیالوگ و مضمونشم یه طرف دیگه...

قیچی پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 08:22 ب.ظ

مرسی رویا جان که ترتیب علایقت رو گفتی برام جالب بوود. صدای خسرو شکیبای بی نظیره
اما علایق من:
1
5
3
2
4

حرفای بهروز وثوق هنوز هم بعد از گذشت 4 دهه یا شایدم 5 دهه، توو این کشور مصداق داره
هنوزم برای گرفتن حقت باید مثه قیصر فک کنی. مثه قیصر حرف بزنی. مثه قیصر آدم بکشی

رویا پنج‌شنبه 27 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ب.ظ

میدونی لحن و حرفای بهروز وثوق واسه منم جالبه.اما دقیقا واس خاطر همون تیکه ی آخرش(آدم کشی) رفت تو ردیف آخر.به نظر من کسی که توو اون دوران و چه حالا ادعای مردی و مردونگی داشته و داره،کشتن و حذف کردن آدما. به دور از مرام و مسلکه شونه...مرد بااس جلوی مساءل و مشکلاتش واسته(بدون هرگونه شعار زدگی/ایضا همشیره های گرامی) مردونگی به نظرم یه مسلکه که علی رغم اسمش مرد و زن نداره و با طینت آدما سرو کار داره...واس همینم وقتی یکی توو داستان حقیقی و خیالی میشه قهرمان قصه و بااس شیوه ش حق باشه و روراستی...زور بازو و چاقو رو که ترس زیاد،زیاد تر میکنه...

+اما بحث مصداق این دیالوگ بعد از چند دهه و کاربرد عینی ش توو جامعه مون رو کاملا میشه دید و تایید کرد ...با تاسف به اینکه همچنان اندر خم کوچه های دهه ی چهل شمسی منطقمان در حال سنگ قلاب بازی ست.

فاطیما جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:29 ب.ظ http://muddy.blogfa.com

سلام حسین جان حرفات رو خوندم و مثله همیشه حرفات من رو به فکر فرو برد همه ی حرفات رو قبول دارم و سعی میکنم سنجیده تر قدم بردارم تا ایینکه حداقل اگر بتونم دیگران رو واسه یک لحظه هم که شده به فکر بندازم

یک پیر جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام علیکم :)
خوبید ؟
والا عرضم به حضور انورتون هر وقت به این دیالوگا میرسم مغزم ارور میده و ساعتها باید تحلیلشون کنم و دست اخر هم به جایی نمیرسه در نتیجه من میمونم و یه مغز به هم ریخته و اواره... و باز هم در نتیجه منو تو این موقعیت قرار ندید دیگه جمع و جور کردنم کار سختی میشه :)
پیشاپیش از توجهتون ممنونم

belladona جمعه 28 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:03 ب.ظ

وای این پرویز پرستویی خیلی باحاله من نمی دونم این بشر اینهمه استعدادو از کجا آورده نابغه ست واقعا و این دید من تاثیر بسزایی در نحوه رای دهی من به کاندیداهای مورد نظر دارهخوب در مورد دیالوگهاشون در وهله اول عاشقشون نشدم چون یه شصت باری باید گوش بدم تا حس خوب یا بدش رو بگیرم از بس نابغه م می دونی
میگم حسین خودت چطوری خوبی خوشی؟

یاسی شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:46 ب.ظ

خیلی جالب بود.مرسی حس خوبی داشت.
2
5
4
3
1

سمانه شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:45 ب.ظ http://parastesh1.blogsky.com

دون ویـتـو کـورلـئـونـه: بـرای خـونـوادت وقـت مـیـذاری ؟

جـانـی فـونـتـان: آره

دون ویـتـو کـورلـئـونــه:خـوبـه. چـون مـردی کـه وقـت صـرف خـونـوادش نـکـنـه هـیـچ وقـت نـمـیـتـونـه یـه مــرد واقـعـی بـاشـه

پـدر خــوانــده The Godfather 1972

...................
پست جالبی بود دانلودش کردم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد