مدیریت دانش (روزنوشت)


بعد از دو طبقه شدن اتوبان صدر، شهرداری به فکر اجرای پروژه های مشابه در سایر اتوبان های پر ترافیک نظیر همت و بعثت افتاد. اما بعد از مدتی معلوم شد که از تجربیات و دانش فنی بدست اومده در طراحی و ساخت طبقه ی دوم اتوبان صدر، چیزی بصورت مستند در دست نیست. یعنی از یک پروژه ی بین المللی چند صد میلیاردی، حتی چند صفحه اطلاعاتی که بشه از اوون به عنوان دانش فنی ساخت چنین اتوبان هایی نام برد، وجود نداره. بانک اطلاعاتی دقیقی از پیمانکارا، مهندسین، و مشاورین وجود نداره. اشخاص درگیر پروژه هم یا مهاجرت کردن یا بازنشسته و یا دقیقن معلوم نیست کجان و چه میکنن...

ای مهندسین، مخترعین، محققین و دانشجویان گرامی، یاد بگیرین که تجربیات علمی و کاریتون  رو مستند و منتشر کنید که مستند سازی به لحاظ اهمیت، چیزی کمتر از اصل فعالیت علمی نداره...

وگرنه ممکنه تمام عمر یه نفر صرف اختراع چرخی بشه که قبلا شما اونو اختراع کردید و یا بالعکس...


اولین پست بهاری (روزنوشت)

یکی از بهترین لحظات برای من، نشستن پشت کامپیوتر و تایپ کردن یک نوشته و به اشتراک گذاشتن اوون در فضای وبلاگی هست. هجوم بی رحمانه ی رسانه های مجازی جدید و جذاب هم نتونسته از حس و حال علاقه من به وبلاگ نویسی کم کنه و همین که من در هیچ رسانه ای به جز همین وبلاگ، نمی نویسم و حضور ندارم، می تونه خودش گواه محکمی بر ادعام باشه. هنوز هم برای من، صدای تایپ کردن با کیبورد به مراتب جذاب تر از کار با گوشی های لمسی هست (که من ندارمشون البته).
....
بگذریم.
سال 93 گرفتاری های کاری و روحیم به قدری زیاد بوود که کمتر فرصت حضور در این فضا رو پیدا کردم اما امسال رو می خوام بیشتر از سال گذشته بنویسم. 
و چه خووب که اولین پست وبلاگی در سال جدید مقارن شد با روز مادر. 
لذا تبریک عرض میکنم به همه ی خانووم ها و مادر های عزیز.