دکتر پولدار (روزنوشت)


طالقان به لحاظ اقلیمی و موقعیت مکانیه نزدیک به تهرانش همیشه در کانون توجهات مایه داران و مرفه ان ِ بی درد بوده است. همین شده که الان بخش اعظمی از ویلاها و خانه های بلاد آبا و اجدادیه ما در اختیار کسانیست که اصل و نسبشان اصلن هیچ ربطی به آنجا ندارد.

یک آقایی هست به نام دکتر هاشمی. اسم کوچکش را نمی دانم اما دکتر عمومیست و به همین اسم دکتر هاشمی معروف است و اصالتن اراکی. از طریق یکی از رفقای محلی اش که وجه اشتراکشان اهل بافور و سیخ و سنگ بودن است، با طالقان آشنا شد و این آشنایی همانا و خرید باغ و بنا کردن ابنیه ای که بیشتر شبیه کاخ است نیز همانا. من برای آرام کردن دیگ جوشان فضولی ام یک مقدار آمار این بنده خدا را گرفتم. در جستجوهایم پی بردم که طرف دکتر است انصافن از نوع عمومی. مثل حمام عمومی. یک ساختمان کوچک پزشکان دارد حوالی نازی اباد یعنی آن ته مهای پایین شهر تهران که خلافکارهایش راس راس راسه ی ادم را با ساتور و قمه راس و ریس می کنند. در ادامه ی جستجوها معلوم شد ایشان حسابی مایه دار تشریف دارند و شیتیل میتیل، خفن مفن ... و ویلا میلا در هر شهر ریدیف میدیف ... در این زمان بود که جستجوها و تفتیش را متوقف کردم و عطای باب وودوارد و برنشتاین شدن را در قضیه واترگیت به لقایش بخشیدم...

حالا این مقدمه ی طولانی و بی ربط را برای این گفتم که حساب کار دستمان و دستتان بیاید که وقتی یه دکتر قزمیت ِ جنرال اپلیکیشن اینهمه متمکن هست و برای خودش جلال و جبروت دارد، تکلیف دکترهای بالای شهر و آنهایی که بالای مطبشان نوشته متخصص فلان از آمریکا و روی کارت آن دو دیگری نوشته بُورد فوق تخصصی رویال کالج انگلستان، کاملن مشخص است.

و لذا چهار ساعت در مطب این حضرات معطل بودن برای یک ویزیت سه دقیقه ای و قرو کرشمه های منشی های آش و لاش عقده ای را تحمل کردن و شلوغی و ترافیک داخل مطب و تحت انواع مالش ها قربتن الی الله قرار گرفتن را می توان قابل توجیه دانست. 

بله...دست مردم امروز زیر سنگ یک همچین افرادی هست. همینها که هزینه تبدیل لکسوز به پورشه شان از جیب بی پول من و شمای کارمند و کارگر و بازنشسته می رود. همینها که از نداریه بیماران، از فروختن طلاهای یادگاری برای تامین مخارج میلیونی درمان، از این داروخانه به آن داروخانه رفتن ِ بیماران چیزی نمی فهمند. صحبت از جماعتیست که با Kون گره بزنند ما با دندان نمی توانیم باز کنیم. 

این پست ادامه دارد...

نظرات 7 + ارسال نظر
mino جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:55 ق.ظ http://mino-lovely.blogfa.com

این پستت خیلی به دلم چسبید
چون زخم خورده این دکترام
یه جوراایی مجبورم زیاد باهاشون سرو کله بزنم
و از فیس و افاده و... حالم بده
(یه ایکن فحش و بد و بیراه چرا نذاشتن واسه اینجور وقت ها اخه)

یاسی جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 07:09 ب.ظ http://cashcool.blogsky.com/

یه سریالی هست به نام پزشکان ...خیلی دلم میخواد این دکترای ندید بدید ما ببیننش تا بفمن شغل شریف پزشکی و چهجوری بی شرف کردن.
چند روز پیش با همکارا همینو داشتیم میگفتیم نتیجه گرفتیم که اونقدر مواظب سلامتیمون باید باشیم که دست اینا بهمون نرسه.
خدا همه مریضا رو شفا بده و امیدوارم کسی پاش به بیمارستان و دکتر و دارو باز نشه.آمین

ندا جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ http://lore.blogsky.com

امان از روزگاری که اخلاق و فرهنگ توش مرده

میشد که اینجوری نباشه:(

طراوت جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:11 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

واثعا همینه. مملکت پزشک سالاری که میگن اینه دیگه.
تموم پست ها و مقام هارو دست گرفتن و حاضر نیستن ذره ای از موضع خودشون بیان پایین. هموجورم هی گُرُ گُر پول پارو میکنن.
تو بیمارستان که میرفتم، استادم میگفت بیمارش که مبتلا به سرطان بود، گفته که من هزینه ی ویزینت ندارم! برام سنگینه!(بگم که هزینه ویزیت بیمارستان 2 هزار تومنه) و از درمان و ادامه ی مسیر منصرف شده بود :((
خیلی هستن ازینا. یه جورایی میشه گفت 80% ملت شایدم بیشتر، اوضاعشون اینه و باقیه هم کسانی هستن که نمیدونن چطور پولشونو خرج کنن...

خدا همه ی بیمارانو شفا بده. آمیــــــــــن

قیچی جمعه 11 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 10:23 ب.ظ

ما برای ویزیت، هر دفعه 30 تومن میدیم و برای تزریق، 200 هزار تومان. هر مرحله تزریق، سه روزه که میشه 600 تومان با داروها بیش از یک میلیون تومان. هر بیست روز یک میلیون تومن.
...
جراحی هم جای خوب و خصوصی و درست و حسابی گفتن بین 10 تا 20 میلیون تومن...
هیچ کدومم طرف قرار داد با بیمه نیستن. باس هزینه کنی بعد بری بیافتی دنبال بیمه ببینی چقد میتونی پولو زنده کنی.

طراوت شنبه 12 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

وای حسین با این اوصاف، اکثر پسنداز خودتو خونواده میره که :((
خب صد البته به سلامتی اعضای خونواده همه چی می ارزه. ولی من از ازین اوضاع نابسامان شاکی ام که باید تموم سرمایه بره و تازه بعدش بری دنبال بیمه که آیا بدن یا نه :((
بعد تو میگی باید بمونیم تا کشورو آباد کنیم و فلان و بیسار...
اگه همه برن کی بمونه و....ازین حرفا! نه؟!

*مینا* چهارشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1392 ساعت 06:43 ب.ظ


خدا یا منجی رو بیار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد