عاشورا (روزنوشت)

در مورد عاشورا، درگیر تناقضات روایی قضیه نشوید و توقع نداشته باشید بعد از 1400سال، حادثه ای بی کم و کاست برای شما بازگو شود. مطلبی خواندم از مرحوم شهیدی که در مطالعاتش پیرامون قضیه امام حسین، آنقدر به روایات و اسناد متناقض در مورد کیفیت و جزئیات واقعه برخورد کرده که تنها چیزی که می تواند در مورد عاشورا با قطعیت و یقین بگوید این است که در فلان سال، نوه ی پیامبر به شهادت رسیده. همین و بس ... پیام بزرگ عاشورا، همانا احیای عزت نفس و گریز از نفسانیت است. شما هم فقط همین را داشته باشید و عمل کنید تمام...
نظرات 5 + ارسال نظر
طراوت یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:02 ق.ظ http://nabeghehaye89.blogsky.com

چشوم

رویا یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:11 ب.ظ

کاملن موافق این حرف هستم،اتفاقن با شروع محرم ذهنم به این سمت درگیر شده بود،و با خودم فکر می کردم که این تاریخ چه عظمت و ابهتی داره که با گذشت این همه سال همچنان سالگرد و سالروز تازه و تلخی داره ،دلیل و استدلال خووبی بود.سپاس

mino سه‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:35 ب.ظ http://mino-lovely.blogfa.com

ای آن که غمت مسئله آموز من است
شور غم تو در دل پرسوز من است
روزی که حسین! بر تو من گریه کنم
سوگند به تو که بهترین روز من است
عاشورای حسینی تسلیت باد

ندا سه‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:30 ب.ظ

پخ:-D
چطورید؟

فاطمه شنبه 24 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:21 ق.ظ

عاشورا.. باید از عاشورا درس گرفت..همانطور که باید از تاریخ درس گرفت..وقایع تاریخی قطعا تکرار خواهد شد..تشخیص حق از باطل آسون نیست..باید افسار نفست دستت باشه که بتونی حق رو تشخیص بدی..باید برای خدا باشی..باید خدایی باشی و این آسون نیست .باید بدونیم کی هستیم ؟حب دنیا دور میکنه آدمها رو از این که بپرسن از خودشون که چه هستند و که هستند..مال،قدرت و حب اینها انسانها رو پست میکنه و اونقدر پست که عاشورا رقم میخوره

خدایا به حق حسین و خون حسین کمکمون کن عاقبت بخیر بشیم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد